Denne formular skal du bruge til at skrive dit Oplæg Til Diskussion om en ny nyhedsgruppe i dk-hierarkiet. Hvis du vil foreslå nedlæggelse eller omdøbning af en gruppe, er det samme formular der skal bruges: Mere information kan findes på http://usenet.dk/otd_intro.php Se noterne i bunden af denne tekstfil for forklaring til de enkelte punkter. Kopier teksten MELLEM de to klippelinier over i dit newsprogram og send dit OTD til dk.admin.opslag. Du kan også krydsposte dit OTD til to andre emnemæssigt relevante grupper med FollowUp-To sat til dk.admin.opslag. Se i manualen til dit newsprogram hvordan du krydsposter til flere grupper og sætter FollowUp-To til dk.admin. Subject: [OTD] Emne Hvor 'Emne' er emnet for den nyhedsgruppe, du vil oprette. ===KLIP============================================================== 1. Emne: 2. Beskrivelse: 3. Fundats: 4. Begrundelse: 5. Eksisterende trafik: 6. Forslag til navn(e): 7. Moderering: 8. Forslagsstiller: 9. Debatperiode: ===KLIP============================================================== Noter: [1] Her anfører du emnet (som et enkelt ord) for den gruppe, du vil have oprettet. [2] Beskrivelse må højst være på 55 tegn og må ikke indeholde æøå. [3] Fundatsen skal beskrive formålet med gruppen og kan f.eks. indeholde eksempler på delemner som kan diskuteres i gruppen, ligesom der også gerne må være eksempler på delemner der er direkte uønskede. Køb, salg og diskussion skal holdes adskilt ligesom binære filer skal henvises til gruppen dk.binaer. [4] Hvorfor overhovedet oprette den gruppe? Skriv lidt om hvorfor lige præcis DIN gruppe mangler i dk.*-hierarkiet. [5] Under dette punkt angiver du de nyhedsgrupper der i øjeblikket bruges til diskussion af dit emne. [6] Her kan du anføre nogle forslag til navngivning af gruppen. Hvert led i navnet må max. være på 14 tegn og må ikke indeholde æøå. Derimod er + og - tilladte. [7] Her skriver du enten ja eller nej. Moderering vil sige, at indlæg til gruppen skal omkring en person der vurderer om de opfylder gruppens formålsparagraf. Hvis du vil oprette en modereret gruppe, skal du under punktet anføre navne og emailadresser på mindst tre personer der er villige til at stå for moderationen. [8] Der kan være op til 5 forslagsstillere til en gruppe, der skal anføres med navn og emailadresse. [9] Debatperioden anføres som DD-MM-ÅÅ - DD-MM-ÅÅ og angiver start- og slutdato for debatperioden. Når perioden er slut, kan du vælge at indsende forslaget til StyreGruppen. Debatperioden skal være på mindst 21 dage. Hvis diskussionsperioden omfatter ferier hvor folk kan forventes ikke at være usenetaktive, skal perioden forlænges. Undervejs i debatten kan du vælge at udsende ændringsforslag til dit oprindelige forslag. Det anbefales at udsende disse ændringer i en selvstændig tråd med et en tilføjelse af versionsnummer. Du behøver ikke at udsende et ændringsforslag for hver eneste lille ændring du laver - du kan roligt samle lidt sammen. Du behøver ikke at lade diskussionsperioden starte forfra med de 21 dage hver gang du udsender et ændringsforslag - blot skal der gå en uge fra sidste ændringsforslag til debattens slutning. Held og lykke med dit Oplæg Til Diskussion. Rettet 01.06.2008 af BLH.